Monday, December 09, 2013

Kehidupan sekarang..???

As a student memang banyak yang perlu saya pertaruhkan terutama sekali pembahagian masa antara seorang pelajar dan juga businesswoman..
Banyak perkara yang perlu dibuat dalam satu masa..
Assignment, quiz, test, common test, follow up customer, consult customer.. Semua itu perlu dibuat dalam masa yang sama..
Penat.??Hehehe memang penat pun tapi yang penting saya happy..In Sha Allah saya akan menjadi orang yang berjaya..Nak berjaya tak boleh malas..Kena selalu rajin dan berfikiran positif..

Ok jom discuss.. Dengan pendapatan cuma RM15++ rasanya dah boleh hidup selesa ke pada zaman sekarang ni??
Pada saya mungkin belum selesa sebab itu belum tentu dapat menampung perbelanjaan harian..Tak termasuk dengan keperluan harian, rumah, minyak kereta dan benda2 lain..Suami isteri yang bekerja pun belum mampu untuk cover semua sekali keperluan hidup sekeluarga..
As same with me.. Belum habis study tapi dah ada hutang yang menunggu untuk dibayar..



Alhamdulillah kerana saya telah membuat pilihan yang bijak dengan join dalam business yang tidak memerlukan modal kemasukan yang besar..Just only Rm75 untuk seumur hidup dan pulangan yang akan diperoleh melebihi yuran yang perlu dibayar..
At least dapat bantu saya untuk cover balik apa yang perlu.. Dan kalau kerja pun nanti duit gaji dah boleh simpan.. Dah tak perlu terlalu runsing tentang ekonomi sebab ekonomi saya dah terjamin..
Untungkan bila kita dah join business ni..
Mempunyai rakan-rakan business dan juga leader yang amat membantu dan memang awesome.. akan sentiasa dipatau dan di Coaching.. Business lain ada ke macam ni.??
Tidak pernah terasa terabai. Terjaga kehidupan dunia dan akhirat kerana leader yang menitikberatkan tentang amalan-amalan dunia dan akhirat..
Sentiasa diberi kata-kata semangat dan juga motivasi yang bernas untuk berjaya..
Bukan sahaja ada group dalam FB tapi wssup juga kami ada group ya..

Berbisness sambil beribadat..
Hubungan dengan Allah terjaga, rezeki kita pun akn dijaga..
Nak berubah.??
Hanya tinggal satu langkah lagi untuk berjaya..
Feel free to ask me..
Fast action, Fast Result..

Mahirah ID -->986768






No comments:

Post a Comment